حل مشکل پاک نشدن فایل‌های Trash با برنامه OnyX

Empty Trash with

Empty Trash with OnyX

ممکن شما هم با مشکل خالی نشدن سطل زباله روبرو شده باشید. این مشکل بدلیل استفاده از یکی از برنامه‌های کرک شده در سیستم عامل مکینتاش بوجود می‌آید-احتمالا مشکل از برنامه کرک شده Photoshop باشد-.

در این حالت فایل‌ها بعد از پاک(delete) شدن فقط به Trash منتقل می‌شوند ولی به طور کامل پاک نمی‌شوند. مثلا اگر یک هارد خارجی یا یک کول‌دیسک به کامپیوتر وصل کنید و فایلی را از روی آن پاک کنید، آن فایل به ظاهر پاک می‌شود، اما در واقع هیچ فضایی بر روی هارد شما باز نخواهد شد. فایل‌های پاک شده از روی هارد فقط به فولدر مخفی Trash. در همان هارد(یا کول‌دیسک) منتقل می‌شود.

برای حل این مشکل دو راه وجود دارد؛ شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌عامل ویندوز به فولدر Trash. دست پیدا کنید و محتویاتش را پاک کنید. ولی راه ساده‌تری هم است که با استفاده از برنامه‌ایی به نام OnyX می‌توانید در همان سیستم‌عامل خودتان تمامی فایل‌های حذف شده و اضافی را به طور کامل پاک کنید.

برنامه رایگان OnyX را با کمی جست و جو در اینترنت می‌توانید پیدا کنید. بعد از نصب برنامه آن را باز کنید. اگر پیغام‌هایی برای Checking the S.M.A.R.T. status و یا Verifying startup volume، cancel کنید. اگر برای کامپیوتر رمز گذاشته‌ایید رمز را وارد کنید تا وارد برنامه شوید.

حال روی Utilities کلیک کنید و سپس روی تب Trash کلیک کنید و دکمه Execute را زده و دکمه Continue را فشار دهید تا Trash خالی شود.

پ.ن: در قسمت Utilities > Manuals نیز می‌توانید خیلی از دستورات Terminal را همراه با توضیحشان ببینید.

برچسب‌ها: , , , , , ,

2 پاسخ to “حل مشکل پاک نشدن فایل‌های Trash با برنامه OnyX”

  1. ali Says:

    lotfan linke nasbe Empty Trash with OnyX robary man befrastin ba tashakor

  2. fazel Says:

    bavaret nmishe k cheghad donbale webi mese male soma migashtam vali peyda nmikardam
    kheyli bahatoon hal kardam
    in empty nashodane trash asiram karde bood

بیان دیدگاه